A la segona sessió de l’assignatura Alfabetització digital el professor ens va convidar a crear un blog per tal de reflexionar després de cada sessió sobre el que hem après, quines qüestions, dubte i certeses sen’s plantegen i que ens agradaria aprendre.
Després d’anar a la primer sessió amb el professor Joan Antón vaig recordar algunes coses que durant aquests anys hem anat llegint i estudiant, però, que molt sovint sen’s obliden. Vam parlar del socioconstructivisme, havia sentit parlar del constructivisme de Piaget i no recordava molt bé que era el socioconstructivisme. Vaig recordar que constructivisme és el corrent que afirma que el coneixement de les coses és un procés mental que feim i que es desenvolupa de manera interna per després interactuar amb el nostre entorn. Per altra banda vaig recordar que socius prové del llatí, i del grec «λóγος», que significa la ciència que estudia els fenòmens col·lectius. Per tant el socioconstructivisme és el desenvolupament intel·lectual a partir de les interaccions i pràctiques socials.
Crec que és important tenir en compte la importància de la psicologia en l’aprenentatge, els processos que seguim durant la nostra infància i sobretot les relacions i les influències que rebem dels altres.
Relacionant el concepte amb les TIC, m’han sorgit algunes curiositats. A les aules d’educació infantil es construeix l’aprenentatge entre tots els alumnes? Sorgeix un “feedback” entre professor i alumnes?
Finalment, a partir d’ara a les aules d’alfabetització digital podríem treballar de manera socioconstructivista i aprofitar les experiències dels altres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario